Tisdag!

Härligt! Två dagars 10 timmars arbete är över!
:D det är då de känns som att de börjar bli helg snart ;)

men de e ett par dagar kvar!

igår regnade det så vi drog till ett playgym ist, försökte leka osv så gott jag kunde men ibland är jag bara för trött..! jag e en zombie, trött i kroppen, vill skrika "orkar inte meeeeeer" men jag gör det inte

det är sjukt jobbigt att ta hand om en 1,5 åring 10 timmar två dar i rad, de vore mkt enklare om han faktiskt kunde leka själv också, men nej, du måste sitta med honom varje minut, försöker gå ifrån ibland och tvätta och diska men de går knappt utan skrik..

skönt att han snart ska börja på nursery
nästa vecka är de inskolning och sen börjar han veckan efter de.

men de betyder att de här , eller snarare imorn blir min sista lediga onsdag :( buhu..!
vi måste ju lägga om mitt schema lite tisdagar och torsdagar när Archie går på nursery från 9-1
jag lär ju ta hand på eftermiddagarna då när han kommit hem men Sally e ju redan uppe så jag behöver nog inte gå upp på morgonen, men, faktiskt så vill jag inte "ha sovmorgon" och jobba eftermiddag till kvällen, för då försvinner hela dan, när jag jobbar 7-12 eller 8-1 får jag inte sova men jag har en hel dag för mig själv sen!

men för att få ihop mina 30 timmar så kommer jag börja jobba onsdagar, mornar.
vi får se hur de blir


måndag 10
tisdag 1-6
ons 7-12
tors 1-6
fre 7-12


skulle gissa att de kommer se ut så sen.. uscha.. vill ju ha kvar min lediga dag :(



ibland känns det som att jag ska göra de här resten av mitt liv, seriöst. då känner jag mig döende.
men jag vet att de är ett år, inte en evighet :P

btw, Sally ska ev skaffa städare 3 timmar i veckan om inte jag vill göra de, frågan är, orkar jag de nu när jag inte har en ledig dag i veckan??? ska fundera lite på de..!


men 6 pund i timmen sa hon, 18 pund för 3 timmars jobb.. njae? fast de e alltid nice med pengar..!!
men tid.. fast jag kan ju göra någon timme då å då när jag slutar tidigt eller börjar senare.

vi får se..!

får lite extra pengar i feb, ska ta hand om trillingarna 2 mornar när deras mamma är borta, och Leanne är visst inte tillgänglig då så de blir jag och deras mamma 8.30 - 1 torsdag fredag kommer inte ihåg vilka datum men..
tror hon också sa 6 pund i timmen.. skönt med cash!!! ska dessutom vara barnvakt lördag 5 feb, mest troligtvis för agnetha :D


var förresten duktig och var på gymmet igår och idag
igår spinning, idag street dance, imorn blir de mer :D nej nu ska jag ta och njuta av min kväll med HIMYM och soooova lääääääänge imorn!! :D



nu gäller de bara att sluta upp med dumheterna ;)
PT efter april!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0