Overkligt

Det känns overkligt att vara här, trodde jag skulle fatta det när jag satt på flygplanet men det var knappt alltså ;P

Igår blev de en JÄVLIG dag för mig! Början var rent utsagt nästan dramatisk!


Dagen flöt på bra först, från Bräcke till Stockholm, träffade Robin och Micke vid centralen och sa hejdå :)
Sen gick bussen vidare mot Nyköping och sen vidare flygplatsen.

Sen när jag skulle checka in visade det sig att jag hade för mkt i bagaget, vilket jag fruktat..!
Så, 750 spänn extra var billigast att betala, för en ny väska som jag inte hade.
Jag ringde runt och frågade efter pengar med släkt och vänner, Linas syster skulle skicka över de pengarna jag behövde. Äntligen tänkte jag och tackade så mkt! Men när jag skulle betala för väskan hade inte pengarna hunnit komma över än. FAAAAAAAN.

Panik, en kvart kvar tills jag måste ha allt incheckat.
Till slut fick jag tag på Lina igen som gav hennes kortuppgifter och jag kunde betala, 5 min kvar.
Jag fick panik och hade som sagt ingen väska att packa allt i men jag fick en jättestor plastpåse att slänga över extra kilona i. När det var gjort sprang jag lättad, men stressad till säkerhetskontrollen. Tror ni mitt elände var slut? Icke sa Nicke

Jag hade tänkt PRECIS tvärtom när jag packade och la alla flytande innehåll i handbagaget.. om jag bara hade vetat.. Så jag hade alltså allt i handbagaget, då sa killen där att han inte ville göra min dag mer eländig men jag fick antingen betala 400 kr för en ny väska eller så skulle dom slänga allt. Helt nya saker, lätt värt mer än 400 kr tänkte jag. Så jag får väl checka in EN TILL JÄVLA VÄSKA !
Men tänk de gick inte..!

För jag hade ju redan 2. Fuck you..! dom slängde alltså alla mina grejer mitt framför ögonen på mig.
Alla ringde och smsade hela tiden och jag var svettig och trött, less innan resan ens börjat. Bröt ihop lite för eländet och de förlorade pengarna och grejerna när mamma ringde vid gaten. Sen tänkte jag , skit samma!

MEN! Tro inte att det var slut för de..! Flyget var försenat också..!
Och jag hann inte få tag på Maria för att säga det så jag trodde att dom skulle strunta i att hämta mig.
Men de gjorde dom, som tur var. Evan och Maria mötte upp mig vid flygplatsen när jag hämtat mina väskor.
Dom var ju så otroligt snälla som låter mig bo här tills min familj kommit hem :D

Igår var jag och Maria ute och åt på resturang och satt och snackade, sen försökte vi hitta tillbaka men allt ser typ likadant ut här :P

Men till slut så :) Maria kom hit i onsdags och bor med Evan och Angelica(svensk) och deras son William och en hund.

Idag blir de en fixar dag , tågkort, simkort och sladd till mina laddare ! :)
Det verkar ju gå att köpa ALLT på mataffärerna dom har här!


Nu är jag iaf nyduschad och om ett tag ska jag och Maria till läkaren med William som ska få sprutor
Stackarn!



Kommentarer
Postat av: Monica

jösses jagblir helt svett av att bara läsa detta;) tur du kom iväg KRAM

2010-10-27 @ 16:34:15
Postat av: Anonym

jaaa det var hemskt! men skont att de loste sig tillslut :D

2010-10-27 @ 20:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0